written by
Laurens Plees

Marc (63): “Eerst was ik sceptisch, maar Hopala heeft een fantastische job gedaan”

Nieuws 3 min read

Marc is 63 jaar en betaalde samen met zijn vrouw al jaren te veel voor zijn autoverzekering. Toen hij bij Hopala een vrijblijvende vergelijking deed, was hij eerst sceptisch: “Gaat Hopala aan onze specifieke problematiek kunnen tegemoetkomen?”, maar na een telefoontje veranderde hij van gedachte.

Marc is klant bij Hopala en stemde ermee in om zijn verhaal met ons te delen. De beelden zijn voor de coronacrisis opgenomen. Je kan het filmpje bekijken, of zijn ervaring onder het filmpje lezen.

Bekijk hierboven de ervaring van Marc bij Hopala. Lees je liever? Dan kan je zijn verhaal hieronder lezen.

“Mijn naam is Marc. Ik ben 63 jaar en heb al ongeveer 45 jaar mijn rijbewijs”, stelt Marc zichzelf voor. “Ik heb nog nooit een accident gehad. Mijn echtgenote en ikzelf hebben twee wagens: twee BMW’s. Een kleinere en een grotere, met nogal wat pk’s. We hadden voor beide wagens een verzekering, maar in het najaar van 2019 moesten die verzekeringen vernieuwd worden.”

Besparing

Hoeveel betaalde Marc voor zijn autoverzekering? “Het was veel, heel veel (lacht). Dat is ook een van de redenen waarom we bij het verstrijken van de jaarlijkse termijn op zoek gingen naar een nieuwe verzekeringsmaatschappij voor beide wagens.”

“Door over te stappen op het voorstel dat Hopala gemaakt heeft,” verklaart Marc zijn besparing, “hebben we zo’n 1.200 euro bespaard op beide wagens samen. Onze ervaring met Hopala is dus ook uitstekend.”

Sceptisch, maar aangenaam verrast

“Ik geef het toe: eerst was ik sceptisch”, is Marc eerlijk. “Ik dacht dat zo’n platform niet evident zou zijn. Ik vroeg me af of ze aan onze specifieke problematiek tegemoet konden komen. Ik moet zeggen: ze hebben een fantastische job gedaan!”

“Hoeveel ik eerst voor mijn autoverzekering betaalde? Het was veel, heel veel”, lacht Marc wat groen.

Waar Marc dan zo’n schrik voor had? “Mijn eerste zorg was: dit is een online platform dat vanop afstand functioneert. Dat is heel onpersoonlijk. Het zal heel moeilijk zijn om onze specifieke situatie uit te leggen en daar een echt op maat uitgewerkte oplossing voor te vinden. Maar tot mijn grote verbazing was dat afstandelijke helemaal niet het geval.”

“Het is niet zo dat we dagelijks met elkaar telefoneerden,” gaat Marc verder, “maar de conversatie verliep ook via e-mail. Wat gezegd moest worden, werd gezegd. We konden onze specifieke wensen duidelijk maken. Hopala ging steeds op zoek naar nieuwe voorstellen en dat was eenvoudig voor hen. Ze hebben dat gedaan en ook op tijd feedback gegeven. We hebben onze mening kunnen geven en zij hebben vervolgens bijgestuurd.”

“Tot onze grote verbazing, was alles in orde”, glundert Marc. “Ik heb er eigenlijk niks, maar dan ook niks van kritiek op. Het is perfect gelopen.”

Voordelen van Hopala

Wat zijn de voordelen van Hopala? “Wat mij betreft, en het meest voor de hand liggende, dat is de prijs”, antwoordt Marc duidelijk. “De voorstellen waarmee zij gekomen zijn, dat is, ja... Als je meer dan 1.000 euro kan besparen per jaar, is dat al genoeg als voordeel, denk ik.”

Marc was positief verrast over de service van Hopala: “Tot onze grote verbazing, was alles in orde. Het is perfect gelopen.”

“Het tweede voordeel is het maatwerk dat ze toch kunnen leveren, en hun toewijding om tot een op maat uitgewerkte oplossing te komen. Dat is speciaal, en voor ons op dat moment broodnodig. Zij hebben dat kunnen doen.”

Verschil met fysieke makelaar

Is er een verschil met een fysieke makelaar? “Als ik vergelijk met de keren dat ik met makelaars in contact ben gekomen, uiteraard je hebt daar het persoonlijk contact mee op hetzelfde bureau waar je face-to-face kan praten, stel ik vast dat de voorstellen van die makelaars toch niet zo onafhankelijk zijn.”

“Als ik er nu op terugkijk, hebben we eigenlijk jarenlang veel te veel betaald en was het advies niet echt neutraal en onafhankelijk. Dan was het eerder vanuit hun perspectief zo veel mogelijk te verdienen, denk ik, dan een klant te helpen om een zo goed mogelijke oplossing te hebben.”

Nadelen van Hopala

Zijn er dan toch geen nadelen aan Hopala verbonden? “Eerlijk gezegd: ik kan er geen bedenken (lacht)”, geeft Marc aan. “Neen. Er is nooit een moment geweest dat we spijt hadden dat we Hopala gecontacteerd hebben, dat er iets misgelopen is of dat ze beter hadden kunnen doen. Ik heb er eigenlijk geen opmerkingen over. Voor mij is dat het perfecte traject geweest.”

https://www.hopala.be/autoverzekering-vergelijken
testimonial klant gepersonaliseerd